PIK Vrbovec krenuo u novom smjeru i orijentirao se na proizvode bez glutena, soje i boje

Bez autora
Jun 16 2015

Nekad su proizvođači kreirali trendove, a danas ih kreiraju kupci. Najbolje to znaju u PIK-u Vrbovec iz kojega ovih dana iznova potvrđuju reputaciju lidera u Hrvatskoj i regiji, ne samo kad je u pitanju proizvodnja "crvenog" mesa i mesnih prerađevina koja iz godine u godinu raste dvoznamenkasto, nego i kad je u pitanju inovacija. Zdravi trendovi i sve osvješteniji potrošači više ne inzistiraju samo na kvaliteti i sljedivosti od polja do stola. Sve više čitaju deklaracije pa su u PIK-u Vrbovec poslovnu filozofiju zaokrenuli prema proizvodima bez glutena, soje, pojačivača okusa i bojila, na čemu su, prema riječima predsjednika uprave Mate Štetića, radili pune tri godine.

PIK Vrbovec krenuo u novom smjeru i orijentirao se na proizvode bez glutena, soje i bojeNekad su proizvođači kreirali trendove, a danas ih kreiraju kupci. Najbolje to znaju u PIK-u Vrbovec iz kojega ovih dana iznova potvrđuju reputaciju lidera u Hrvatskoj i regiji, ne samo kad je u pitanju proizvodnja "crvenog" mesa i mesnih prerađevina koja iz godine u godinu raste dvoznamenkasto, nego i kad je u pitanju inovacija.

Zdravi trendovi i sve osvješteniji potrošači više ne inzistiraju samo na kvaliteti i sljedivosti od polja do stola. Sve više čitaju deklaracije pa su u PIK-u Vrbovec poslovnu filozofiju zaokrenuli prema proizvodima bez glutena, soje, pojačivača okusa i bojila, na čemu su, prema riječima predsjednika uprave Mate Štetića, radili pune tri godine.

Stari okus, nove salame

Na prvi zalogaj ne osjeti se razlika. No u tome i jest poanta novoga poslovnog procesa – promjena cijelog asortimana PIK-ovih proizvoda, a da, što je još teže, okusi ostanu onakvi kakve potrošači vole i na kakve su navikli, kaže Štetić, uvjeren da će i ostali u regiji slijediti taj inovativni trend, koji se u svijetu već događa. Samo tako hrvatska mesna industrija može biti konkurentna sve većem uvozu, ali i u izvoznoj ofenzivi koja za Vrbovec znači povećanje proizvodnje, zaposlenosti i dodane vrijednosti proizvoda, još veća ulaganja u inovacije, nove tehnologije i marketing, i više zemalja na izvoznoj listi.

– Dvije godine prije ulaska u EU znali smo da će nam put u zemlje članice biti otvoreniji, a u zemlje Cefte sve teži. Od ulaska u EU carine na neke proizvode u BiH skočile su i 50% te smo dio proizvodnje, s našom recepturom, standardima i kvalitetom, organizirali u Laktašima pokraj Banjaluke. Srbija trenutačno ima prosječno opterećenje od 10% na naše najprodavanije artikle. No sve to utjecalo je da naš izvoz koji je prije nekoliko godina činio 100%, danas čini 65% na tržištima Cefte, a 35% u EU i ostalim zemljama, u kojima i dalje jačamo svoju poziciju i financijski rastemo po stopi od 25%. Stalno gradimo i nova tržišta. Ove godine krenule su prve isporuke u Rumunjsku i Grčku, u njihov najveći trgovački lanac Veropoulos, dok u Hrvatskoj poslujemo sa svim velikim trgovcima osim Lidla. Spar nam je čak otvorio tržišta Mađarske i Austrije – ističe Štetić te dodaje da puno pažnje polažu u certificiranje i veterinarske dozvole za izvoz u pojedine zemlje.

Prije embarga na dio poljoprivredno-prehrambenih proizvoda iz EU, i u Rusiju su isporučili 4-5 tegljača robe, a gledaju i mogućnost izvoza u Kinu, gdje izvoze samo rijetki pogoni iz EU.

Hrvatska priča za izvoz

– Želimo graditi priču o hrvatskom mesu i nuditi svjež i kvalitetan proizvod od farme do logistike kojim možemo biti konkurentni – napominje Štetić, ističući kako se oduvijek bave sobom, a ne konkurencijom, znaju gdje su bili i gdje će biti u idućih pet od 10 godina. Prihode od oko 2,2 milijarde kuna iz lanjske godine, što je u odnosu na godinu prije rast od 10,4%, u 2015. planiraju dići na više od 2,3 milijarde, dok se na budžetu za marketing nije štedjelo ni u krizi i u prosjeku iznosi 2% od ukupnih prihoda. Zahvaljujući tome lani su povećali prosječni tržišni udjel u Hrvatskoj za 2%, na 42%, dok bi izvoz u ovoj godini trebao iznositi već 15% ukupne prodaje PIK Vrbovca, koji trenutačno zapošljava više od trećine radnika u mesnoj industriji u Hrvatskoj, njih oko 1900, te poslije s više od 100 kooperantskih farmi svinja i junadi. Otkako su u projektu "Mesa hrvatskih farmi", sva svinjetina u pakiranjima PIK-a Vrbovec je domaća, otkriva Štetić.

Samo u prvih pet mjeseci ove godine u prodajnom je lancu završilo 15% više svinja nego u istom razdoblju lanjske godine, što je izvrstan rezultat, a od 2013. intenzivno se radi i na dizanju proizvodnje domaće junadi i povećanju matičnog fonda. Od ulaska u EU ta je proizvodnja dignuta za 42.000 komada, više od 40%, od čega 20% završava u izvozu. Financijski su im, objašnjava, ipak najisplativije prerađevine, koje sada čine 40% proizvodnje. Lani su proizveli više od 90.000 tona gotovih proizvoda - 8000 t šunke, 3000 t mortadele i toliko "Piko" parizera, 4000 t trajnih salama..., dok su ćevapi najprodavaniji proizvod u segmentu roštiljskog programa, više od 1000 tona.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik